#

Sjuk, trött, oinspirerad eller bara en latmask? Kanske lite Corona-ångest ovanpå det? Det finns tillfällen då en vill rå om sig själv men helt enkelt inte orkar. Här kommer mina bästa skönhetstips för latmaskar.

1.Tvätta bort sminket tidigare!

När tröttheten börjar närma sig och du beter dig som Alfons Åberg och bara ska se ett avsnitt till av din favoritserie kan det kännas övermäktigt att gå och tvätta bort sminket. Tro mig, jag har varit där själv. Tricket är att tvätta bort sminket INNAN du sätter dig i soffan och varvar ner. Gör kvällens hudvårdsrutin i lugn och ro tidigare på kvällen så blir den mer effektiv och än om du slarvar när tröttmössan sitter på huvudet. För att inte tala om lättnaden att hudvårdsrutinen redan är gjord när du kommer att du borde hoppa i säng. Ibland kan jag till och med gå och lägga mig lite tidigare när jag kommer på att det redan är klart. Det här är ett supertips för alla latmaskar!

2. Färga och forma brynen hos ett proffs

Markerade och välformade bryn ger karaktär och ett mindre ansiktslyft. Jag känner mig alltid snyggare när mina bryn är gjorda. Givetvis kan du även köra en permanent makeup som sitter i flera år. Lyxigt! Om en går till rätt person och det blir fint..

3. Brun-utan-sol

Att köra brun utan sol någon gång i veckan när jag känner mig trött och sliten gör att jag både får mer glow, jämnare hudton och en solskysst look som gör att jag inte “behöver” lika mycket smink. Vilket i sin tur gör att jag sparar tid då jag sminkar mig.

4. Få håret stylat hos en frisör

En bra blow dry hos frisören och lite torrschampo gör att ditt hår blir fint upp till en vecka. Tänk så mycket tid och ork du sparar! Om du får håret tvättat hos frisören så sparar du ännu mer tid. På bilden ovan har min frisör Daniel stylat mitt hår.

5. Rött läppstift för latmaskar

Jo, det finns en röd färg för alla. Investera i en riktigt cool röd färg och du har hittat latmaskens bästa vän. Ett rött läppstift, lite concealer under ögonen och dina nyfärgade bryn gör dig både cool, snygg och färdig på ett kick.

Sharing is caring:

2 Kommentarer

  1. Lotta

    Nr 1 brukar jag faktiskt tillämpa! Just för att jag vet att jag blir jättetrött på kvällen.
    Bra tips, tack!

    Svara
    • Elin Fagerberg

      Vad roligt att höra! Det är så skönt att ha det gjort.

      Svara

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.