Bonnybonny och K-Beauty över ett pressmöte

Bonnybonny och deras webbutik Bonnybonny.se satsar hårt på K-Beauty. Allt började med att Linn Weilar, kvinnan bakom, själv hade hudproblem i form av acne och rosacea.

Hjälpen hittade hon på ett ganska oväntat håll. Hennes grannar i Småland var från Sydkorea och berättade att de kunde hjälpa henne. Hon började använda produkter från den kategori vi idag kallar K-Beauty och blev fast. Då köpte hon produkter via E-bay och senare upptäckte hon Bonnybonny.se. För tre år sedan köpte hon verksamheten.

Det gjorde hon rätt i. K-Beauty har ju formligen blomstrat i västvärlden de senaste åren. Idag har Bonnybonny.se hela 23 i varumärken och under ett pressmöte lärde jag känna några av dem lite bättre. Bonnybonny är alltså både en webbutik och en distributör till andra återförsäljare som säljer över hela Europa. Bra uppsving på tre år!

Linn Weilar reser en hel del till Sydkorea för att spana in nyheter och under frukosten berättade hon att arkmasker nu säljs i 200-pack i Sydkorea. Phu! Låter som om de använder en om dagen?

Andra saker som trendar inom K-beauty är makeup i roliga förpackningar, precis som hudvården. Persikonyanser är en annan trend (är det ju typ överallt just nu) och “glas skin” som jag har pratat lite om tidigare – en perfekt och lite transparent hud, som glas. Knepet för att få till det är att arbeta i olika lager som primer och bb cream istället för att välja en väldigt täckande produkt.

K-Beauty inom hudvård är vi ju väldigt vana vid nu och det ska bli kul att se vad som händer inom makeup. Förmodligen lekfulla och funktionella produkter. Jag hoppas att de håller hög klass på kvalitén också.

Läppstift från bonnybonny
Snyggt läppstift från Moart. Till skillnad från de flesta andra K-Beauty – märken så började inte Moart med hudvård och kompletterade med makeup utan med makeup själv. Det känns mer sofistikerat och modernt än många andra superknasiga märken.
Pressevent med Bonnybonny.se
Läckra flytande rouge som kommer i liknande förpackning som nagellack. Superfina!
Missha från Bonnybonny.se
Missha är ett av de största skönhetsmärkena i Sydkorea. De är bland annat kända för sina BB Creams som du ser på bilden. Säljs bland annat hos Tyko och Åhléns.

Linn Weilar berättade också att mer kroppsvård är på gång och att många företag arbetar för att utveckla det. Spännande! En annan kul nyhet är plåster med microneedles med till exempel hyaluronsyra. Roligt, men jag föredrar egentligen liknande produkter professionellt då många konsumenter inte har full koll på hur viktig hygienen är när du penetrerar huden.

I Sydkorea tar de flesta hudvård på väldigt stort allvar och ser till att ha en egenstund under sin hudvårdsrutin innan barnen vaknar på morgonen och likadant på kvällen. Som själavård. Det stämmer väldigt väl in med min syn på skönhet. Fokuset inom hudvård är på rengöring, återfuktning och att alltid skydda sig mot solen.

It´s Skin är ett hudvårdsmärke som är mest kända för sina serum. De är anpassade efter olika hudproblem och ska ppliceras där hudproblemet är. Du kan alltså använda flera olika beroende på vilka behov just din hud har. För det finns ju inget serum som kan lösa alla problem.
Kul apparatur från La Muse med tre olika vibreringslägen. Men låt dig inte luras, det är ingen sexleksak utan en apparat för att lättare få ner hudvård i huden. Spännande!

Ett av de mest spännande märkena tycker jag är Shangpree. Märket är från ett välkänt spa i Seoul vars personal måste ha minst 3 års utbildning. . Ryktet säger att Tyra Banks besökte anläggningen och sedan ville ha produkter att köpa och idag finns det alltså även försäljningsprodukter. Det är ett exklusivt hudmärke med bland annat guld, kol och näringsgivande asiatiska växter enligt Bonnybonny.se. De säljs bland annat hos Harrods, Barneys och på NK.

Lyxiga kapslar med lax-DNA.
Ansiktsmasker
Ögonmasker som säljs på Bonnybonny
Maskerna för ögonområdet från ShangpreE fick Felicia “bryn-Felicia” Kjellgren att glatt utbrista att de är hennes favoriter. Jag är väldigt nyfiken på de här!

Kuriosa: Too Cool For School har all sin produktion i Sydkorea. Men de har också ett grafiskt kontor i New York. Det märks att de satsar hårt på sina förpackningar. Jag älskar deras design! Du hittar dem bland annat på Sephora.