Det har lanserats ett helt nytt hårvårdsmärke på den svenska marknaden. Trots namnet Marc Anthony så har den absolut inget med den korte sångaren att göra. Det här är istället ett hårvårdsmärke som ska motverka ålderstecken. Enligt pressmaterialet så ska vi redan i 30-årsåldern märka att håret börjar åldras (detta fakta tänker jag ignorera p.g.a rädsla. Forever 21!).
Hårprodukterna innehåller bland annat protein från kashmirull, antioxidanter och UV-skydd som alla ska verka aktivt mot ålderstecken. Detta tillsammans med att undvika stress, UV-strålning, kemikalier och en allmänt dålig livshållning ska kunna motverka för tidiga ålderstecken på håret.
Jag har testat Advanced Color Protect Anti-Aging Volumizing Cream som är en volymprodukt i krämform. Perfekt då håret tappar sin fyllighet med åren. Den går att använda i längderna innan föning eller i rötterna på torrt hår. Jag har testat den på fuktigt hår och sedan fönat det. Det funkar finfint! Håret får ett fint lyft utan att jag känner mig som Peggy, i Love and Marriage. Den lyfter håret från rötterna och håret känns tjockare, mer luftigt och fint. Det bästa är att produkten inte känns utan håret känns fräscht och volymkrämen förbättrar stylingen utan att märkas.
Det här har verkligen blivit en ny favorit!
Jag ber om ursäkt för roligt kort. De andra såg ännu roligare ut.. 🙂 Men ni ser i alla fall volymen.
Det står att den ska ge glans vilket jag inte riktigt kan hålla med om. Men jag kompletterar bara med lite glansdroppar efteråt. Ett litet minus för att ytterförpackningen är så mycket större än innerförpackningen. Men bra att ytterförpackningen är så informativ. Ca. pris. 179kr för 100 ml.
Produkterna säljs på Åhléns!
Det här är absolut inte samma sak som… .. det här