Jag släpade mig upp ur sängen i morse för att gå på Kicks pressfrukost. Men jag möttes av en fantastisk frukostbuffé, fina skönhetskollegor och mängder med spännande nyheter!
Kicks har gjort en oberoende studie av våra skönhetsvanor. Den presenterades under frukosten och jag återkommer till den senare.
På väg ut i butik är en helt ny kroppsserie under Kicks eget märke. Kroppslotion, kroppskräm, kroppskrubb, duschgele och handkräm kommer ut i flera dofter. Den mest spännande tycker jag är lemon curd. Tyvärr måste jag säga att produkterna är väldigt lika Sephoras egen kroppsserie (och Sephoras senaste design påminner lite om Philosophy..). Men jag tror att de här kommer att slå ändå och jag gillar designen. Jag är väldigt svag för rosetter… Många yngre tjejer kommer förmodligen få ett kit med några av de här kroppsprodukterna i julklapp.
[slideshow]
En desto mer spännande nyhet är att Kicks lanserar eget smink! Ett komplett märke med allt från primer och foundation till läpplack och ögonskuggor. Jag hann bara snabbkika på dem. Men jag är väldigt nyfiken på ögonskuggorna. De verkar vara högpigmenterade och fina. För att skapa märket har Kicks spanat igenom sina register över vad som säljer bäst i deras butiker. Så produkterna är skapade utifrån att se på andra bästsäljare. Jag tycker att det hade varit roligare om de hade vågat tänka nytt. Men det finns ändå flera produkter som verkar intressanta. Jag återkommer till dem så fort jag har hunnit testa.
Något de berättade var att vi svenskar som vanligt köper beigea, ljusbruna och ljusgrå ögonskuggor. Kom igen folks! Måla på lite färg!
Och som vanligt är Kicks ensamma om att få sälja ett gäng spännande höstnyheter i sina butiker. Bland annat Rochas senaste parfym – Les Cascades de Rochas med spännande citrustoner och violbas. Blowpro är ett annat märke som säljs exklusivt på Kicks.