ACO lanserade nya ansiktsprodukter i våras och nu är det dags för nya kroppsprodukter. Runt 80% av produkterna har ny formula. Fokuset ligger på fukt och att kroppsvård ska vara snabbt och enkelt.
Till skillnad mot tidigare ska produkterna ge effektivare återfuktning, gå bättre in i huden och ha en skönare konsistens.
Det finns tre olika serier:
Daily Care – för dagligt bruk som ska gå snabbt och enkelt. Det finns bland annat lotioner, fotkräm och rengöring för både normal och torr hud. Jag har lotionen i några dagar och gillar den.
Special Care – för väldigt torr hud och även för den känsliga huden. Alla produkterna i Special Care är oparfymerade förutom deodoranten. Vilket jag tycker är väldigt konstigt? Är man känslig mot parfym vill man även ha en deo utan parfym.
Sense & Care – med mer rejäla dofter. Serien har än så länge två olika dofter. En med neroli och en med vildhonung. Men jag misstänker att den här serien kommer få många tillfälliga dofter vid olika säsonger.
Priserna ligger mellan 49-149kr och ska vara snäppet högre än tidigare.
Jag tror att det här kommer bli en hit. Det är enkla produkter som gör sitt jobb utan att föra alltför mycket väsen av sig. Det brukar vara dem som går bäst i Sverige.
Under pressmötet bjöds det på smörgåstårta. Min vegetariska var supergod! Jag gillar att en så ”helig” och klassisk svensk rätt har blivit trendig igen. Den börjar damma av sig studenter och konfirmation.