Isadoras sommarkollektion för tankarna till Brasilien och söta drinkar. Jag har tidigare skrivit om nagellacken. Men jag gillar även den turkosa eyelinern och det röda glansiga sticket till läpparna. Superfina! Eyelinern är dessutom vattenfast. Den passar perfekt att kombinera med vattenfast mascara om du vill känna dig extra het på Tylösand i sommar.
Tyvärr drar kampanjbilden ner betyget rejält. Jag gillar Isadoras produkter över lag. Främst de som är till ögon och läppar. Men modellbilderna känns så.. 1993 och snudd på oanständiga. Det blir billigt. Det vore underbart om bilderna kunde hålla samma klass som jag tycker att produkterna gör.
Stäng munnen, öppna ögonen och ta bort händerna från ansiktet. Det här ger mig känslan av sex i Rio istället för fest i Rio. Och vems är händerna? Fotoassistens?
Det finns kanske någon tanke bakom att alltid använda modellen Candice (ibland har hon ingen lugg och ibland har hon löslugg) och att styla bilderna så som de är. Igenkänningsfaktorn kanske? Vad vet jag. Men jag saknar mer trendiga och uppdaterade kampanjer för den unga målgrupp de trots allt verkar vända sig till.
Jag vet att jag är en fotonörd. Jag älskar när jag får lägga mig i och regissera när jag sminkar eller stylar vid plåtningar. För mig betyder kampanjbilder mycket. De sätter tonen på produkterna som lanseras. Jag klagar inte på makeupartisten, han är duktig! Men jag kan själv inte relatera till bilden på modellen. Kan du?