Pressevent med Kicks

Igår var jag på en jättetrevlig pressfrukost med Kicks. Varje år presenterar de sin undersökning Beauty Report och den här gången var inget undantag. Man har tillsammans med Norm frågat ut kvinnor mellan 20-60 år som under de tre senaste månaderna har köpt en skönhetsprodukt.

45% av de som var med i undersökningen använder foundation och hela 61% tycker att det viktigaste är att veta vad de har för hudton och vilka produkter som då passar dem. Det var en hel del andra intressanta frågor och svar också. Men de kommer senare.

IMG_8868Bareskin av bareMinerals

Kicks är på väg att lansera Kicks Colour ID. Det är ett verktyg som mäter din hudton och sedan matchar den med Kicks alla foundations. De har kommit fram till att det finns 90 olika hudtoner och har hela 1600 foundations i sitt sortiment. Mätningen sker på halsen, kinden och i pannan. Efter det får man en liten kod som matchas med flera olika foundation. Jag gillar den här idéen! Kicks är inte först med den. Men det är smart då fel foundationnyans är förödande för en snygg makeup.

IMG_8866Här får jag min hudton testat med Kicks Colour ID. Det här var det bästa fotot. Haha! 

Jag testade att mäta min hudton och fick med mig en av bareMinerals nya flytande foundations – Bareskin. Hur väl färgen stämmer återkommer jag till i dagarna.

Kicks presenterade även en rad andra nyheter. Bland annat kommer Carven´s dofter och doftljus lanseras i Sverige i höst. Härligt! Filorga lanserar en ny ögonkräm och Smashbox en ny primer. Jag älskar Smashbox primers så det blir spännande att se hur nya Pore minimizing primer fungerar. GlamGlow lanserar en ny mask med olja och lera och Kicks eget makeupmärke lanserar flera nyheter. Bland annat bakade ögonskuggor.

IMG_8867Dofter från franska Carven är en av alla nyheter i höst. Flaskorna är magiska! 

Mer om produkterna kommer så fort jag har hunnit testa dem!

Vilken av nyheterna är du mest nyfiken på?