#

Vi är många som suktar efter en adventskalender från The Body Shop och i år är det hela 16 år sedan de började med kalendrar inför jul. Nu har årets version landat i butik.

För någon vecka sedan besökte jag Munchenbryggeriet i Stockholm för att ta del av The Body Shops nyheter inför julen. Det fanns en hel del fint.

Tut tut! Här kommer vi! Mot framtiden!

Adventskalender med inspiration

The Body Shop har precis som tidigare år tre olika adventskalendrar. Mindre, mellan och stor. I år är temat att inspireras av kvinnor som har vågat drömma stort och på så sätt skapat historia. Gissa om jag gillar! Varje lucka består av en ask och på baksidan står det om en kvinna att inspireras av eller bara lära sig mer om. Som du säkert känner till är vi kvinnor knappt med i historieböckerna. Inte för att vi inte har skapat historia, utan för att vi alltid har behandlats som det lägre könet. Ju mer och fler kvinnor som får ta plats i vår historiebeskrivning desto bättre blir det.

Samma askar kan du stapla till en liten stad. Adventskalendrarna är nämligen inspirerade av av gatorna i Brighton, England, där Anita Rodrick öppnade upp den första butiken 1976.

Förutom pysslande med askar och inspirerande kvinnoöden innehåller adventskalendrarna såklart även härliga skönhetsprodukter…

Priset för en adventskalender från The Body Shop ligger mellan 545-1 395 kr och värdet på runt det dubbla.

Adventskalender från The Body Shop
Mellanstorleken på adventskalender
Årets adventskalender är inspirerad av gatan i Brighton

Tre säsongsdofter

Inför jul lanserar The Body shop också sina säsongsdofter på kroppsprodukter.

Vanilj är kvar, men i år som en mer blommig än kryddig variant – Warm Vanilla. Den ska bland annat ha jasmin i toppen och den här vaniljen tycker jag var extra lyckad. Så fin!

En annan nygammal favorit är Rich Plum med en lite blommigare plommondoft och en fin lila design.

Nyheten för i år är Juicy Pear med päronextrakt. Den kan säkert funka till en yngre publik. Men för mig var den på tok för mycket hubba-bubba.

juicy pear

The Body Shop brukar ha en kampanj för välgörenhet inför varje jul. I år kampanjar de med Plan International och ett projekt för att utbilda flickor i utsatta områden i Brasilien och Indonesien. För du vet ju – kunskap är makt. Målet är att flickorna ska kunna försörja sig själva och sina familjer men också att de ska få lära sig om sina rättigheter. Bravo!

bananprodukter i förpackning med apa
Mango som julgåva
Fin julgåva

Här kan du läsa om hur det såg ut hos The Body Shop inför julen förra året.

Sharing is caring:

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.