Julen hos The Body Shop

Texten kan innehålla annonslänkar, vilket innebär att jag får provision om du köper något via dem. Texterna, eller mina åsikter, påverkas inte av länkarna.

I morse var jag på pressmöte hos The Body Shop. Det var julen som visades upp och det bjöds på både pepparkakor, glögg och bjällerklang. Anledningen till att julen visas upp redan nu, är för att pressläggningen för de flesta tidningar tar två – tre månader. Därför gäller det att vara ute i tid, om det ska hinna komma med på skönhetssidorna lagom till lansering.

Det var en hel del fina nyheter och gamla favoriter. Julförpackningarna var färgglada och var fyllda med härliga dofter. Mycket mer kan jag inte avslöja här än. Produktinfo och tester kommer upp när det närmar sig adventstider.

”Adveeentstid kom till mitt ensamma hus.. jag sätter i staken ett spaaarat ljus!”

Vad som redan nu är ute i butik och värt att uppmärksammas är deras läppbalsam med drakfrukt. Överskottet går nämligen till välgörenhet. 11 kr går till The Body Shop Foundation och 33 kr till svenska välgörenhetsorganisaitoner. Vem som ska få mest pengar av tre organisationerna röstas fram i butik. Själv håller jag på Forska Utan Djurförsök. Och ni vet ju redan vad jag tycker om skönhet och välgörenhet..

 

Du kanske också gillar ...

Kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Om författaren

Elin Fagerberg

Jag är auktoriserad hudterapeut, spaterapeut och makeupartist med över 20 års erfarenhet inom skönhetsbranschen. För mig är skönhet inte bara ett yrke – det är en passion som fortsätter att inspirera mig varje dag. Välkommen till min värld! 

Sök