#

SACHAJUAN bjöd in till pressmöte för några veckor sedan. Jag var där för att spana in deras nya uppdaterade schampon och balsam. Företagets VD, Rickard Wikström var på plats för att berätta mer.

SACHAJUAN har en ny bas i de nylanserad produkterna och sedan har de tillsatt olika aktiva ingredienser beroende på vilken serie det är. Tensiderna i schampot är mildare än tidigare formula. Konsistensen är betydligt tjockare och känns som en tjock gelé. Det gör att de aktiva ingredienserna stannar kvar längre i håret eftersom det tar längre tid att skölja ur produkten förklarade Rickard.Produkten ska också räcka längre. Balsamet har en lättare konsistens än tidigare eftersom det ska vara i längderna och det gör den lättare att fördela jämnt (det borde väl även vara en egenskap som är bra för schampo tänker dock jag). Designen är däremot densamma som tidigare.

sachajuan-pressmote-elinfagerberg-se

Bland nyheterna finns det tre serier – Moisturizing, Colour Protect och Normalizing.

Moisturizing arbetar med fukt och är en vidareutveckling av Dry Hair Schampoo. Serien är anpassad för dig med torrt, blekt och behandlat hår och ska även arbeta med färgbevaring på ljusa hår.

Colour Protect är en vidareutveckling av Color Save Schampoo. Den ska skydda färgen ännu mer än tidigare och är utvecklat för hår som är färgat i mörkare färger. Tidigare har de arbetat mycket mot färgsläpp men nu jobbar de mer med färgpigment.

Normalizing rengör milt och ska stimulera hårbotten och ge volym. Dess förlaga är Normal Hair Schampo. Den innehåller bland annat salicylsyra.

Priserna ligger på 170 kr för schampo och 180 kr för balsam.

Jag har testat SACHAJUANS Moisturizing Schampoo och Conditioner i en månad och är lite kluven. Vid två tillfällen upplevde jag att det var produkt kvar i håret efter att jag duschat färdigt och ändå sköljt länge och noga. Annars tycker att det är bra produkter, speciellt schampot. Jag gillar att det är unisex och känns lite lagom enkelt och snyggt.

sachajuan-rickard

SACHAJUAN startade som en frisörsalong 1997. Idag finns de i 30 länder varav USA är den största marknaden. De har ett stort fokus på att ta bort det som är onödigt i produkterna och hålla dem enkla. De vill göra grundläggande saker på ett bra sätt och de försöker göra hårvård förståeligt istället för mer avancerat som Rickard själv förklarade det.

Rickard berättade även att en har en hårtyp mellan 15-20 år, en annan mellan 20-30, sen kan du få en ny när du har fött barn osv. Håret förändras och man har 6-7 olika hårstrukturer genom året. Har du märkt någon skillnad på ditt hår? Själv märker jag en stor skillnad efter att jag fick barn. Mitt hår har mindre lockar men jag har fler hårstrån så det känns tjockare.

sachajuan-hotel-clara-elinfagerberg-sePressmötet var över en frukost på Miss Clara. Mums!

Sharing is caring:

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.