#

Vinnarna i Swedish Beauty & Cosmetics Awards

I torsdags ägde årets roligaste gala rum – Swedish Beauty & Cosmetics Awards. Jag var bjuden men fick avboka då det som kallas livet kom i mellan.

Temat var 20-tal och Sofia Wistam och Peter Siepen var konferencierer. SBCA är en oberoende branschtävling och det var 2014 års bästa nyheter som prisades. Till skillnad mot förra året fanns det även tre nya kategorier med – Årets Eldsjäl, Årets Inovation och Årets Inovation Hår.

Ã…retsVinnareSbca2015

Här är alla vinnarna. Grattis!

Årets Eldsjäl

Johan Hellström och Peter Hägelstam

Motivering: ”Björn Axén var en legend i branschen redan under sin levnadstid. Att ta över och utveckla hans företag, utan att tumma på Björns kvalitetskrav, är en stor bedrift. Att låta hela organisationen genomsyras av ledorden kunskap, ambition och ödmjukhet har visat sig vara ett framgångsrecept. Genom att driva utvecklingen inom hårvård, höja nivån på frisörutbildningar och dela med sig av sin expertis flyttas hela branschen framåt. En tydlig värdegrund med socialt ansvar, stöd till utsatta, miljöengagemang och mångfald gör dem till förebilder, inte bara för skönhetsindustrin utan för svenskt näringsliv. Juryn tilldelar därför Johan Hellström och Peter Hägelstam priset Årets Eldsjäl.”

Årets Damdoft under 500 kr

Nuxe, Prodigieux® le parfum

Motivering: ”Doft av lyx till bra pris som omsluter en av värme, exotiska stränder och tar en till blomsterlundar där fantasin väcks.”

Årets Damdoft över 500 kr

Narciso Rodriguez, Narciso

Motivering: ”Kommersiell och speciell och visuell med nytänkande flakong. Sensuell och funktionell. Den här krämiga, blommiga och otroligt vackra myskdoften är helt enkelt sensationell!” 

Årets Herrdoft under 500 kr

Lacoste, L!VE EdT

Motivering: ”En klassisk doft i en modern flaska. Precis som märkets legendariska piké passar den lättburna och energifyllda notmixen alla åldrar men också alla tillfällen.”

Årets Herrdoft över 500 kr

Chanel, Bleu De Chanel EdP

Motivering: ”Efter en enda dust är våra hjärtan förälskade. Vem är han, mannen som bär denna eleganta och pirrframkallande doft ?! Gör oss kära på nytt och lyfter en välklädd look till nya stilnivåer.” 

Årets Läpprodukt under 180 kr

REN, Vita Mineral Lip Balm

Motivering: ”Ibland vill vi bara ha en produkt som FUNKAR. Därför är det så härligt att hitta en skön konsistens, en smart förpackning och en effektiv ingredienslista i en och samma tub. Det här är vinnaren på allas läppar!”

Årets Läpprodukt över 180 kr

Estée Lauder, Pure Color ENVY Sculpting lipstick

Motivering: ”Den sidenlena, krämiga färgen med skulpterande ingredienser gör att läpparna håller sig snygga i timme efter timme, och ser extra fylliga ut. Lyxpoäng för vacker förpackning som stängs med ett klick. Mmm, vårt vinnarstift är verkligen avundsvärt.”

Årets Mascara under 180 kr

L’Oréal Paris, Volume Million Lashes So Couture

Motivering: ”Med sin konformade piggborste fångar den här lättanvända mascaran tag i varje frans och ger en riktigt intensiv blick – som om den var skräddarsydd för att framhäva just dina ögon.”

 Årets Mascara över 180 kr

Dior, Addict IT-Lash Mascara

Motivering: ”I en elegant hylsa döljer sig en fantastisk formula som ger en omedelbart blickfångande effekt redan på första försöket. Vi älskar dessutom att den lätt glider av med hjälp av bara lite ljummet vatten.” 

Årets Ögonmakeup

Cailyn Cosmetics, Gelux Eyebrow

Motivering: ”Kvalitativ allt i ett-förpackning med dryg, pigmentrik färg och proffsig borste som gör det busenkelt att sätta pricken över i. Snacka om smart ögonbrynshöjare!” 

Årets Innovation – Kosmetik

SWISS CLINIC, Swiss Total Skin Renewal

Motivering: ”Efter succé på salong följer succé för hemmabruk. Alla goda ting är tre, inte minst när vi kan boosta oss själva inifrån och ut med den här effektiva hudvårdstrion. En smidig och prisvärd innovation som ligger rätt i tiden.”

 Årets Ansiktsbas under 250 kr

La Roche-Posay, Rosaliac cc crème

Motivering: ”Den utjämnande universellt färgade krämen ger den mest känsliga huden en omslagslooks-finish! Lättanvänd, skön, skyddande och vårdande- allt vi letar efter till vårt ultimata bas-kit.” 

Årets Ansiktsbas över 250 kr

bareMinerals, BARESKIN Brightening Serum Foundation SPF 20

Motivering: ”Som att smörja in ansiktet med kylande källvatten som dessutom täcker och jämnar ut hudtonen! Vårdar på sikt och ger lyster på studs, allt med hög SPF. Kanske är denna flaska det enda vi behöver för en perfekt hy på alla nivåer.”

 Årets Ansiktshudvård under 200 kr

La Roche-Posay, Effaclar Duo+

Motivering: ”Prisvärd goding som arbetar i flera steg för att rengöra, exfoliera och återfukta bråkig hud. Att den också håller sig snyggt matt från morgon till kväll är ett extra plus.” 

Årets Ansiktshudvård 200-400 kr

Filorga, Optim Eyes, Eye contour cream

Motivering: ”Produkt med fingertoppskänsla för kundens behov och med en omedelbar aha-effekt som svalkar och gör skillnad tack vare en unik formula.”

 Årets Ansiktshudvård 400-700 kr

Filorga, Time-Filler Eyes

Motivering: ”Med sina utslätande egenskaper ger den huden volym och bromsar åldringsprocessen, samtidigt som den ger fransarna ett nytt liv. En multifunktionell produkt som är rena drömmen för både fransar och hängande ögonlock.”

Årets Ansiktshudvård över 700 kr

Sisley, Black Rose Precious Face Oil

Motivering: ”Den här oljan tog juryn med storm, en njutning för alla sinnen! Huden blir behagligt sammetslen, lystrig och fin och oljan kommer i en flaska som verkligen pryder sin plats på badrumshyllan.”

Årets Herrhudvård

Yves Rocher, Homme Energy Anti-Aging Face Care

Motivering: ”Med en flaska lika läcker som en Ferrari, ett innehåll likt en uppfriskande hälsoshot och ett pris som alla har råd med är det här en skön kick för både humör och hud hos våra herrar.”

Årets Hygienprodukt

Oral-B, 3D White Luxe Glamorous Shine

Motivering: ”Med en formula som effektivt suddar ut ojämnheter och missfärgningar på ett kick, samt ger ren och fräsch känsla hela dagen, är detta produkten som fick oss att le lite större under 2014.”

Årets Kroppsvård under 150 kr

Apoliva, Ört&Natur fotsalva

Motivering: ”Riviga fötter blir härligt babylena efter närkontakt med denna smöriga, örtdoftande välgörare. Cirkeln sluts när nutida krav på effektivitet möter apotekarkunskap från förr.”

Årets Kroppsvård 150-300 kr

La Roche-Posay, Lipikar Balm AP+

Motivering: ”För barn och för vuxna, för honom och henne och framför allt för den som behöver riktigt fuktbevarande och uppmjukande hudvård. När huden fnasar och kliar är räddningen bara ett praktiskt pumptryck bort – en torris dröm!” 

Årets Kroppsvård över 300 kr

Beauté Pacifique, Corpus Paradoxe Body Oil

Motivering: ”I en stilig, skulptural flaska döljer sig lätta och väldoftande droppar med en mängd aktiva ämnen som gör gott på djupet och ger en känsla av allra yppersta lyx.”

Årets Nagelprodukt

Essie, Quick-e – quick dry Drops

Motivering: ”Som vi älskar produkter som förenklar livet. De här fiffiga dropparna, som får färgen att torka på sekunden, gör det plötsligt möjligt att ha snyggt lackade naglar även för dig som alltid är på språng.”

Årets Serum

Annemarie Börlind, Beauty Pearls, Moisture Serum

Motivering: ”Innovativ, cool, rätt i tiden och med en modern teknologi som visar att grön lyx kan leverera utan att slita på jordens resurser. Kombinationen gör det här serumet till en äkta pärla!”

Årets Solprodukt

Vichy, Capital Soleil Fuktgivande Mist SPF50

Motivering: ”En favorit för alla i familjen! Den superlätta formulan sprejas på utan kladd eller fet hinna- allt med endast en enda hand till hjälp. En vän i solen som får följa med jorden runt!”

Årets Hårvårdsprodukt – Frisör

Balmain Paris, Silk Perfume

Motivering: ”Stylish, förförisk och med en gudomlig doft ger den vibbar av haute couture på badrumshyllan. Modern, stilren och med en lyxig fräschör som fungerar.”

Årets Hårvårdsprodukt – Konsument

Sachajuan, Protective Hair Perfume

Motivering: ”Så härligt att kunna pigga upp trötta testar med välgörande vård och nytvättad fräschör. Den här multifunktionella juvelen ger dessutom ”dagen efter”-hår en diskret doft från de fina salongerna…”

Årets Schampo/balsam – Frisör

Kevin Murphy, Plumping Line Wash & Rinse

Motivering: ”Här är trösten för tunt, håglöst hår som alltid faller platt. Produkterna aktiverar hårbotten, stimulerar rötterna och pumpar upp en maffig volym som varar. En duo med många facetter, minst sagt!”

Årets Schampo/balsam – Konsument

John Frieda, Luxurious Volume Touchably Full for colour-treated hair

Motivering: ”Produkt som överraskar och levererar likt en proffsprodukt. Lämnar en frisörkänsla i håret, följsamhet och ett silkeslent hår. Detta till ett pris som alla har råd med.”

Årets Stylingprodukt – Frisör

Original Mineral, Style Guru

Motivering: ”Ger stadga och form på ett sätt som känns naturligt och modernt. Gör sitt jobb tack vare innovativa ingredienser och en sammanhållen filosofi om vad håret behöver.” 

Årets Stylingprodukt – Konsument

Björn Axén, Creative Styling Cream

Motivering: ”En snyggt designad unisex-produkt vars innehåll gör badrummet till en hårsalong. Det blir helt enkelt buslätt för vanliga konsumenter att styla håret som proffs. Här kan vi tala om kreativitet!”

Årets Stylingserie – Frisör

Original Mineral, Frizzy logic, Rootalicious, Atonic

Motivering: ”De effektiva produkterna imponerar genom att ge ett stadigt lyft, släta ut eller biffa upp varje strå till maxvolym. Det är extra imponerande att den här stylingtrion låter naturens egna krafter göra jobbet.”

Årets Stylingverktyg

ghd, aura™ professional hairdryer

Motivering: ”Ohotad på toppen ger den frisyren ett lyft på rekordfart. Med en jetmotor under huven och ergonomisk finess tar den hårstylingen till himmelska höjder.”

Årets Innovation – Hår

Living Proof, PhD Perfect hair Day

Motivering: ”Sammanhållen serie som förstärker varandras egenskaper. Kreativ molekylär teknologi som ligger helt rätt i tiden och med en ambassadör som har ett hår to die for.”

Sharing is caring:

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.