#

I somras köpte jag ett presentkort på brynfix på Sephora Biblioteksgatan i Stockholm. Det var till min syster som har fyllt 40 år och jag tyckte att hon skulle få unna sig lite egentid och lyx. Biblioteksgatan ligger nära hennes jobb vilket är perfekt för henne som jobbar mycket och har en väldig tidsbrist. Kravet för lyx är ju att det inte får bli för omständigt.

Idag ringer min syster till mig på sin lunch. Hon har precis fått ögonbrynen fixade med vax och färg men när hon ska betala finns det inga pengar på presentkortet.

Ridå Sephora!

Säljaren pratar med mig i telefonen och börjar fråga ut mig om när jag köpte presentkortet, om jag har ett kvitto och liknande. Jag berättar att jag köpte presentkortet i god tro i somras, att jag inte minns datumet och att jag ska försöka hitta kvittot. Jag förklarar även att det står på presentkortet vad det ämnades användas till och att det var inslaget. Enligt säljaren på Sephora Biblioteksgatan har de sina presentkort vid kassan och det är inte svårt för någon att sno ett och själv fylla i det. Behöver jag säga att jag kände mig påhoppad? Nu är det jag som får en klump i magen, får känna mig som en tjuv och att jag har gjort något fel. 

Nu har jag skickat en printscreen på köpet från mitt bankuttag till dem och jag är så jäkla besviken. Jag gav presentkortet till min syster för att hon skulle få en fin upplevelse, sedan får hon stå och skämmas i kassan när det inte finns pengar på presentkortet, jag anklagas för stöld och ingen ber om ursäkt trots att de har gjort fel? Hela upplevelsen förstördes. Jag har all förståelse för att det kan bli fel, men jag vill inte bli anklagad för det. Tack gode gud för Benefit som i alla fall stylar snygga bryn!

Det här kunde skött så mycket snyggare.

Och Sephora, presentkort är en värdehandling, lägg dem i kassaapparaten så att jag eller någon annan inte kan sno dem. 

 

Uppdatering: nu när jag läser mitt inlägg i efterhand ser jag att det inte framgår tillräckligt tydligt att min syster fick använda presentkortet så länge jag mailade in mitt kvitta eller skärmdump till dem samma dag. Vilket jag gjorde inom loppet av tio minuter. De har alltså inte lurat mig på några pengar. Men jag blev otroligt besviken av deras bemötande och så här två veckor efteråt har jag ännu inte fått svar på mitt mail till dem eller på annat sätt hört något från dem. Jag har som sagt all förståelse för att saker kan missas, det är mänskligt. Men jag tycker att en kan kläcka ur sig ett förlåt.

 

Sharing is caring:

3 Kommentarer

  1. Charlotte

    Fy så trist! Och väldigt oproffsigt av Sephora, både själva missen men även hur de hanterade det efteråt!

    Svara
  2. Helene

    Ett Golden Example på dålig kundservice – och empati – från Sephora’s sida. Du får låta oss veta om du hör något!

    Svara

Skriv en Kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.